“La gran banca continuarà oferint serveis mínims”
Les patronals bancàries han arribat a un acord amb el govern espanyol per combatre l’exclusió financera que deixa a l’estacada milers de persones en situació de vulnerabilitat. Però les solucions que han proposat no semblen les millors. Ho planteja la cap d’agents d’11Onze Lara de Castro en un nou episodi de L’Estat de la Nació.
“La gran banca ha fet la proposta de com pretenen acostar-se i fer un pas per reduir l’exclusió financera, sobretot de la gent gran. Però, bàsicament, el que han acordat és que oferiran serveis mínims”, alerta De Castro. Dins l’acord s’ha pactat obrir les oficines de 9 h a 14 h amb un servei de caixa i atenció telefònica. És a dir, si hi ha una persona gran que acudeix a l’oficina en aquella franja horària, haurà de rebre l’ajut d’almenys un treballador de l’oficina.
“Aquestes mesures no són res més enllà del sentit comú”, denuncia la cap d’agents. “Si tens clients els has d’atendre, i ho has de fer bé. A mi totes aquestes mesures em fan pensar que la banca tradicional s’ho manega de tal manera que encara li haurem de donar les gràcies per oferir gairebé serveis mínims”, afegeix.
Per no caure en els mateixos errors que la gran banca i per oferir una alternativa potent i de futur, 11Onze va néixer com una fintech totalment digital, però no ha “oblidat mai aquesta part més vulnerable de la societat”. Lara de Castro recorda que, per complir amb aquest objectiu fundacional, a 11Onze hi ha un equip d’agents que atén 24/7, i també ha posat en marxa serveis com 11Onze a Casa.
L’esforç de formar-se
Dins el paquet de mesures contra l’exclusió, s’hi han inclòs també la formació financera. “Ara la gran banca s’ha adonat que cal formar financerament a la gent, però ens ho hem d’agafar amb cautela, perquè fa molts anys que ens enganyen. I ara seran els que ens ho explicaran tot bé?”, avisa De Castro.
La cap d’agents recorda que, des del primer dia, 11Onze s’ha organitzat al voltant de La Plaça, per formar en col·lectiu la seva comunitat. “És un esforç que hem de fer autònomament, però t’han de guiar bé. Tot està canviant tan de pressa, que qui no es formi financerament no entendrà res del que vindrà”, explica Lara de Castro. Com podem reclamar més confiança a la nostra entitat financera? Mira la secció sencera al vídeo de sota!
Gràcies.
Gràcies a tu, Pere. Seguim a La Plaça!
Gràcies Lara!
💛💜
👌
☺️
La veritat, és que es una maravella gaudir de totes les eines que poseu al nostre abast. Abans de posar un producte al mercat, ens instruiu i després fer el pas o no ja es cosa nostra, però ho fem un cop hem rebut per part vostre els pros i contres i de quin tipus de producte és tracte.
Feu una tasca impresionant.
Gràcies per ser-hi
Manuel, sincerament: GRÀCIES. Sentir que el que fem té sentit és el nostre motor. 💛
L’interès per la formació és una de les meves motivacions principals per ser aquí a La Plaça
Ben fet Francesc, entre tots ens hem d’ajudar i fer-nos forts. Sempre endavant!
☺
Ok 👍
Aqui la gran diferència amb la banca tradicional 11Onze aten als clients perque les persones son la raó de ser a la fincom catalana
Gràcies Lara ,gràcies 11Onze
Així és, Alicia! Sempre endavant!