Why does Revolut force the use of IBAN ES?
One of the advantages that many clients find in certain fintechs is the freedom to choose IBAN, which allows diversifying risks and deciding which Central Bank you want to supervise your accounts. In a controversial decision, Revolut has announced to its users in Spain that they will not be able to continue using the Lithuanian IBAN as before and that they will have to switch to the Spanish IBAN.
Revolut is an English-based neobank, driven by Russian managers and offering accounts with Lithuanian IBANs. But on May 9, 2023, the BOE announced the registration of the entity in the Registry of Credit Institutions of the Bank of Spain. This means that they can start offering accounts with Spanish IBANs, which will be under the supervision of the Bank of Spain. Two and a half months later, Revolut has got down to business.
The entity has sent a message to its users in Spain advising them that they will have to change their account in the Spanish IBAN or close it. They are therefore not given the option of keeping the Lithuanian account. A few years ago, another reference entity, N26, also began to offer the Spanish IBAN but, in this case, they allowed users who wished to keep their German IBAN.
Revolut no, take it or leave it. Either you accept the Spanish IBAN or close the account. This can be a problem for many people, because IBAN diversity is a way to diversify risks in terms of savings. The measure does not mean, in a practical way, any tangible improvement for users because Revolut has confirmed that depositors’ funds will be guaranteed not by the guarantee fund of the Bank of Spain but by the Central Bank of Lithuania, which is where the parent bank is based. The only possible point in favor is avoiding IBAN discrimination, that is, that in Spain you cannot domicile payments with an IBAN from another country, something controversial because it contravenes SEPA regulations and can be denounced.
The advantages of the Bulgarian IBAN
For this reason, it is expected that some users will look for new options to transfer their savings to accounts with an IBAN that is not Spanish. In this sense, 11Onze offers IBAN of Bulgaria, mainly due to its solvency and because it allows normal operations in the SEPA area. From El Canut de 11Onze you can make instant transfers, manage various accounts of other entities, request debit cards and access all the services and content offered by La Plaça. From the purchase of gold to insurance, through information and training content. Everything can be done from El Canut.
“L’únic possible punt a favor és evitar la discriminació d’IBAN, és a dir, que a Espanya no puguis domiciliar pagaments amb un IBAN d’un altre país” –> Aixo es podria solucionar oferint l’opcio de canviar a ES o mantenir LT actual. Aixi doncs, no sembla que pugui ser aquesta la rao.
Mes aviat sembla una obligacio encoberta de l’estat espanyol (d’aquestes que tant li agrada practicar). Que es pot esperar d’un pais que contrave la normativa SEPA voluntariament?
Sí, Carles. Tot fa pensar que la cosa va per aquí.
Gràcies per la teva reflexió!
Fa anys que utilitzo Revolut. El problema amb el Compte d’onze principal és la multidivisa, el fet de esta lligat a utilitzar una única moneda me dificulta molt el poder funcionar amb vosaltres
Tant de bo s’incorpori això i moltes de les funcionalitats de Revolut 🤞
També uso Revolut i encara des del Canut està un pèl lluny de tot el que es pot fer.
Certament, encara tenim un rang molt ampli de millora, Laura! I t’assegurem que hi estem treballant intensament! Persistirem i no defallirem. Seguim per La Plaça.
Per quant una app funcional com la de Revolut. El Canut està molt lluny de Revolut. Poseu-vos les piles.
Hi treballem intensament Jose Maria, però les coses de vegades no són tan fàcils com semblen! Seguim per La Plaça.
gràcies
Gràcies a tu, Joan!!!
Bé, estic segur, doncs a Bulgaria
Si, Guillem!
Bona info.
Merci
Gràcies, Manel! Seguim a La Plaça.
Doncs als de Revolut els haurem de fer una Revolutció a la soviètica, i començar a cloure comptes. Quan vegin què el nombre de clients els cau en picat, s’ho pensaran dues vegades.
👌 gràcies per l’info. Esperem que ven aviat veiem novetats.
Gràcies a tu, Carles, per ser-hi i per seguir-nos!!!
Molt interessat i és una pena que Revolut obligui a tenir l’Iban espanyol donat que té una de les apps més completes. En el vostre cas, quan veurem millores dins a el canut? Estic mantenint el compte esperant aquesta “super” app que fa temps veniu anunciant i que de moment no arriba. Quan es podran fer cerques de moviments? Quan activareu les notificacions push notificant qualsevol moviment? Aquestes dues funcions em semblen essencials per poder operar en una app d’un banc. Aviat farà dos anys del llançament de l’app i en aquest temps no s’ha afegit cap altra funcionalitat. Serieu tan amables de donar alguna informació una mica més consisa de la que heu donar fins al moment? Moltes gràcies!
Parlant d’informació, tampoc veig cap transparència amb els comptes d’ONZE. Dos anys i encara no tenim cap estat comptable ni informació sobre nombre de clients ni activitat que estant fent
El famós Revolut, segur que poca gent sap que està impulsat per directius russos. Han donat alguna explicació d’ aquest “caixa o faixa”?
Doncs jo no tinc cap constància de qui hi ha al darrera de Revolut, de ben segur que diferents accionistes, i m’imagino que de diverses nacionalitats, però de ben segur que entre ells hi deuen haver russos… Moltes gràcies pel teu comentari, Mercè!!!