“Compra la ropa que te guste, pero que dure”
La indústria de la moda és una de les més contaminants del planeta. Però es pot evitar? És la ‘slow fashion’ una solució? Es pot comprar de forma més sostenible? Ho debaten la presidenta de BASI Group, Nuria Basi, i la CMO de 11Onze, Gemma Vallet, en un nou Territori 17 de la Xarxa.
Un dels grans aprenentatges de la pandèmia és que podem gaudir de les nostres compres sense deixar de ser sostenibles. Però com fer-ho, en el cas de la moda? “Comprar amb seny, amb sentit comú i amb molta informació. El gran avantatge és que som els consumidors qui triem què volem comprar”, defensa Basi, que lidera una de les distribuïdores de moda més grans de la península Ibèrica i que dona servei a marques com Armand Basi, Lacoste o Cole Haan.
Funcionalitat, qualitat, durabilitat, necessitat… Hi ha diversos factors a tenir en compte a l’hora de triar la roba que lluïm. “Tal com deia la dissenyadora de moda britànica Vivienne Westwood, compra el que t’agrada, usa-ho i que et duri molt”, resumeix Basi. La presidenta de BASI Group és una gran defensora d’arreglar la roba i valora com les generacions passades tenien cura de les seves peces.
“Ens estem equivocant si pensem que comprar roba nova és més barat que arreglar-la. La comprem, la fem servir, ens cansem d’ella i la llancem o, en el millor dels casos, la reciclem”, es queixa. Segons Basi, sovint tenim uns hàbits que tampoc hi ajuden: ens poden semblar molt pràctics, però que a la llarga no ho són, com deixar la roba dins la rentadora i no estendre-la fins al vespre que arribes a casa o fer servir productes de neteja que no són de qualitat i que malmeten el teixit.
Ser coherents, ser responsables
“És molt important que els productes vinguin amb una etiqueta de traçabilitat, per saber on s’han fabricat”, afirma Basi, que considera que aquest és un debat cada vegada més intens al món de la moda. La presidenta de BASI Group recorda, a més, que la sostenibilitat no només té a veure amb la qualitat del producte, sinó amb tots els processos socioeconòmics a través dels quals es fabrica la roba.
I exemplifica la coherència en les compres amb un cas concret: “Si entrem a una botiga i ens trobem que una peça de roba només costa tres euros, val més que ens preguntem si tota la cadena de valor s’ha executat amb criteris de responsabilitat”, sosté. Al capdavall, tal com assegura Basi, es tracta de produir i consumir molt menys, però millor.
11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.
Deja una respuesta
Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.
👏
Gràcies, Daniela!!!
Molt interessant.
Moltes gràcies, Joaquim!!!
Per reflexionar-hi
Tens raó, Manuel. A mi em crida l’atenció especialment el tema de la traçabilitat, perquè, tot sol, pot fer-me prendre una decisió, o la contrària.
Gràcies per comentar-ho!
👌
Gràcies, Joan!!!