¿Por qué Revolut obliga a utilizar el IBAN ES?
Una de las ventajas que muchos clientes encuentran en ciertas fintechs es la libertad de elegir IBAN, lo que permite diversificar los riesgos y decidir qué Banco Central quieres que supervise tus cuentas. En una decisión polémica, Revolut ha anunciado a sus usuarios de España que no podrán seguir utilizando el IBAN de Lituania como hasta ahora y que tendrán que pasar al IBAN español.
Revolut es un neobanco con sede en Inglaterra, impulsado por directivos rusos y que ofrece cuentas con IBAN de Lituania. Pero el 9 de mayo de 2023, el BOE anunció la inscripción de la entidad en el Registro de Entidades de Crédito del Banco de España. Esto significa que pueden empezar a ofrecer cuentas con IBAN español, que estarán bajo la supervisión del Banco de España. Dos meses y medio después, Revolut se ha puesto manos a la obra.
La entidad ha enviado un mensaje a sus usuarios de España avisándoles que tendrán que cambiar su cuenta en el IBAN español o cerrarlo. No se les da, por tanto, la opción de mantener la cuenta lituana. Hace unos años otra entidad de referencia, N26, empezó a ofrecer también el IBAN español pero, en su caso, permitían a los usuarios que lo desearan conservar su IBAN alemán.
Revolut o no, o caja o faja. O aceptas el IBAN español o cierra la cuenta. Esto puede ser un problema para mucha gente, porque la diversidad de IBAN es una forma de diversificar los riesgos en cuanto a ahorros. La medida no significa, de forma práctica, ninguna mejora tangible para los usuarios porque Revolut ha confirmado que los fondos de los depositantes estarán garantizados no por el fondo de garantía del Banco de España sino del Banco Central de Lituania, que es donde tiene su sede el banco matriz. El único posible punto a favor es evitar la discriminación de IBAN, es decir, que en España no puedas domiciliar pagos con un IBAN de otro país, algo controvertido porque contraviene la normativa SEPA y que se puede denunciar.
Las ventajas del IBAN búlgaro
Por este motivo, se prevé que algunos usuarios busquen nuevas opciones para trasladar sus ahorros a cuentas con IBAN que no sea español. En este sentido, 11Onze ofrece IBAN de Bulgaria, principalmente por su solvencia y porque permite operar con normalidad en la zona SEPA. Desde El Canut de 11Onze se pueden realizar transferencias instantáneas, gestionar varias cuentas de otras entidades, pedir tarjetas de débito y acceder a todos los servicios y contenidos que ofrece La Plaça. Desde la compra de oro a los seguros, pasando por la información y contenidos formativos. Todo puede hacerse desde El Canut.
«L’únic possible punt a favor és evitar la discriminació d’IBAN, és a dir, que a Espanya no puguis domiciliar pagaments amb un IBAN d’un altre país» –> Aixo es podria solucionar oferint l’opcio de canviar a ES o mantenir LT actual. Aixi doncs, no sembla que pugui ser aquesta la rao.
Mes aviat sembla una obligacio encoberta de l’estat espanyol (d’aquestes que tant li agrada practicar). Que es pot esperar d’un pais que contrave la normativa SEPA voluntariament?
Sí, Carles. Tot fa pensar que la cosa va per aquí.
Gràcies per la teva reflexió!
Fa anys que utilitzo Revolut. El problema amb el Compte d’onze principal és la multidivisa, el fet de esta lligat a utilitzar una única moneda me dificulta molt el poder funcionar amb vosaltres
Tant de bo s’incorpori això i moltes de les funcionalitats de Revolut 🤞
També uso Revolut i encara des del Canut està un pèl lluny de tot el que es pot fer.
Certament, encara tenim un rang molt ampli de millora, Laura! I t’assegurem que hi estem treballant intensament! Persistirem i no defallirem. Seguim per La Plaça.
Per quant una app funcional com la de Revolut. El Canut està molt lluny de Revolut. Poseu-vos les piles.
Hi treballem intensament Jose Maria, però les coses de vegades no són tan fàcils com semblen! Seguim per La Plaça.
gràcies
Gràcies a tu, Joan!!!
Bé, estic segur, doncs a Bulgaria
Si, Guillem!
Bona info.
Merci
Gràcies, Manel! Seguim a La Plaça.
Doncs als de Revolut els haurem de fer una Revolutció a la soviètica, i començar a cloure comptes. Quan vegin què el nombre de clients els cau en picat, s’ho pensaran dues vegades.
👌 gràcies per l’info. Esperem que ven aviat veiem novetats.
Gràcies a tu, Carles, per ser-hi i per seguir-nos!!!
Molt interessat i és una pena que Revolut obligui a tenir l’Iban espanyol donat que té una de les apps més completes. En el vostre cas, quan veurem millores dins a el canut? Estic mantenint el compte esperant aquesta “super” app que fa temps veniu anunciant i que de moment no arriba. Quan es podran fer cerques de moviments? Quan activareu les notificacions push notificant qualsevol moviment? Aquestes dues funcions em semblen essencials per poder operar en una app d’un banc. Aviat farà dos anys del llançament de l’app i en aquest temps no s’ha afegit cap altra funcionalitat. Serieu tan amables de donar alguna informació una mica més consisa de la que heu donar fins al moment? Moltes gràcies!
Parlant d’informació, tampoc veig cap transparència amb els comptes d’ONZE. Dos anys i encara no tenim cap estat comptable ni informació sobre nombre de clients ni activitat que estant fent
El famós Revolut, segur que poca gent sap que està impulsat per directius russos. Han donat alguna explicació d’ aquest «caixa o faixa»?
Doncs jo no tinc cap constància de qui hi ha al darrera de Revolut, de ben segur que diferents accionistes, i m’imagino que de diverses nacionalitats, però de ben segur que entre ells hi deuen haver russos… Moltes gràcies pel teu comentari, Mercè!!!