La feina del futur: 56 aptituds per prosperar
Com serà la feina del futur i quines habilitats ens caldran per prosperar? Per respondre aquestes dues preguntes, el McKinsey Global Institute ha desenvolupat una investigació exhaustiva i ha arribat a la conclusió que haurem de dominar almenys 56 competències fonamentals per assegurar-nos un lloc de treball, sous més alts i més benestar laboral.
Aquestes 56 habilitats, l’institut les ha classificat en l’estudi en quatre grans blocs: les habilitats manuals i físiques, que cada vegada tindran menys interès; i les habilitats tecnològiques, socials i cognitives d’alt valor, que guanyen pes. El McKinsey Global Institute ha enquestat més de 18.000 persones de 15 països i pretén que els governs i les empreses prioritzin equips de treball que compleixin amb aquests requisits.
D’entrada, l’institut assenyala a l’informe que, tot i que seguirà havent-hi moltes feines especialitzades, la nova revolució tecnològica cap a la qual ens encaminem, que s’ha accelerat a causa de la pandèmia, cada vegada requerirà persones més dinàmiques, creatives i digitals. Per això, serà imprescindible afegir valor als sistemes automatitzats i amb intel·ligència artificial que s’estan imposant en moltes empreses. També caldrà adaptar-se i formar-se constantment en l’entorn digital, assolint nous aprenentatges. Per això, consideren que els governs han de començar a promoure nous plans educatius perquè adults i joves es preparin per al nou escenari.
Les habilitats cognitives: creativitat i adaptabilitat
- Resoldre problemes de forma estructurada.
- Controlar el raonament lògic.
- Entendre els trets diferencials.
- Saber buscar informació rellevant.
- Organitzar un pla de treball.
- Prioritzar les tasques en un temps determinat.
- Agilitat de pensament.
- Facilitat per aprendre.
- Tenir bona capacitat d’oratòria.
- Encertar les preguntes a fer.
- Sintetitzar els missatges.
- Saber escoltar.
- Imaginació i creativitat.
- Traslladar els coneixements a contextos diversos.
- Adoptar perspectives diferents.
- Adaptabilitat
Les habilitats interpersonals: empatia i col·laboració
- Modificar el rol quan calgui.
- Arribar a consensos.
- Tenir una visió sempre inspiradora.
- Consciència organitzativa.
- Demostrar empatia.
- Inspirar confiança.
- Mantenir la humilitat.
- Ser sociable.
- Fomentar la diversitat.
- Motivar situacions emocionals.
- Resoldre conflictes.
- Col·laborar.
- Ajudar.
- Empoderar
Les habilitats de lideratge: integritat i motivació
- Entendre les emocions dels altres.
- Tenir autocontrol.
- Conèixer les fortaleses pròpies.
- Integritat.
- Saber motivar-se.
- Tenir confiança en un mateix.
- Entomar els riscos.
- Dirigir el canvi i la innovació.
- Energia, passió i optimisme.
- Trencar esquemes.
- Decisió.
- Direcció clara.
- Persistència i perseverança.
- Acceptar la incertesa.
- Lluitar per l’emancipació.
Les habilitats tecnològiques: ciberseguretat i ètica
- Més alfabetització digital.
- Ampliar els coneixements digitals.
- Conèixer xarxes de col·laboració digital.
- Tenir ètica digital.
- Aprendre programació.
- Saber analitzar dades i estadístiques.
- Tenir un pensament algorísmic.
- Formar-se en Big Data.
- Saber sobre ciberseguretat.
- Estar al dia en sistemes intel·ligents.
- Saber traduir la tecnologia en accions útils.
Si vols que el teu negoci faci un gran salt, utilitza 11Onze Business. El nostre compte d’empresa i autònoms ja està disponible. Informa-te’n!
Jo afegiria amb detall descansar per desconectar cada hora i poc, augmentant el temps de desconeció diaria, setmana, quinzenal i mensualment!
Es pot fer de moltes maneres, la qüestió hauria de ser el benestar i l’òptima salut de tots els treballadors i treballadores, per evitar baixes i aconseguir uns bons nivells de productivitat i fent la feina el màxim de bé. Moltes gràcies pel teu comentari, Jordi!!!
👏
Gràcies, Daniela!!!
Tal i com anem ens cal moltes d’elles per seguir dins del sistema
Totalment d’acord, Alícia!
Molt interessant.
Moltes gràcies, Pere. Ens veiem per La Plaça!
Totalment d.acord, penso que caldra ser mes sociable, per millorar la nostra comunicacio.
Gràcies, Josep Carles, plenament d’acord i sobretot saber ficar-se en el paper de l’altre.
👌
Gràcies, Joan!!!
👍 Ok
Gràcies, Josep
Caldrà aprofondir els aspectes interpersonals i sobretot els emocionals ja que en una societat altament competitiva sovint són aquests els que decideixen
Molt d’acord amb tu, Francesc! Gràcies pel teu comentari.
La majoria d’ habilitats de lideratge i interpersonals són recomenables simplement per anar per la vida
Bona apreciació, Mercè, gràcies.