“Hem de donar una informació clara i transparent”

Un ‘marketplace’ és l’equivalent digital d’un centre comercial en el qual diferents marques, empreses i comerciants poden vendre els seus productes o serveis en línia. L’auge d’aquestes plataformes de comerç electrònic planteja qüestions ètiques sobre els nostres hàbits de consum. Gemma Vallet, directora d’11Onze District, ens en parla en un nou episodi d’Estat de la Nació.

 

El tancament de comerços no essencials i restriccions de mobilitat imposades durant la crisi sanitària van popularitzar encara més les plataformes de comerç electrònic com Amazon. Els sentiments d’ansietat, irritabilitat i nerviosisme causats pel confinament van esperonar les compres compulsives, que moltes vegades només alleugereixen temporalment l’angoixa a la vegada que generen sentiments de culpa.

Com explica Vallet, “la pandèmia ha digitalitzat, sí o sí, totes les generacions”, amb la qual cosa “ens trobem que tenim un 100 % dels usuaris” com a potencials compradors en línia. En aquest context, la importància del consum responsable pren protagonisme.

Aquesta és la raó per la qual, com indica Vallet, al ‘marketplace’ obert recentment a 11Onze amb “productes imprescindibles”, s’aconsella d’una forma oberta a la gent “que pensi dos cops abans de comprar, i que sigui un imprescindible”.

Una crisi econòmica i d’ecosistema

El consens social envers el respecte al medi ambient i l’ús racional dels recursos naturals ja era una tendència creixent en molts àmbits socials. Ara s’hi suma un consens més general que reconeix que el creixement econòmic ha de respectar unes normes de sostenibilitat entre ecologia i economia. Petits canvis en els nostres hàbits de consum poden tenir un impacte significatiu en la transició cap a un nou concepte d’economia ecològica.

Els ‘marketplaces’ poden jugar un paper clau a l’hora d’oferir productes que s’adaptin a aquesta nova tendència. Per exemple, com detalla Vallet, “davant d’una crisi tant econòmica com d’ecosistema, cal pensar en l’aigua, i per això posem dins del nostre marketplace un producte com el Tapp Water, que et permet estalviar aigua i reduir un consum de plàstic desmesurat”.

Per a que el consumidor pugui prendre una decisió informada, Vallet afegeix que “en qualsevol campanya de producte hem de donar una informació clara i transparent, i a partir d’aquí tu decideixes”.

 

Si vols descobrir com beure la millor aigua, estalviar diners i ajudar al planeta, entra a Imprescindibles 11Onze.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Economia

Marketplace

3min lectura

Igual que un centre comercial, un marketplace descriu la plataforma, en aquest cas

Estalvis

Consum conscient

2min lectura

Lara de Castro, HR Business Partner d’11Onze, explica què és el consum conscient i com

Economia

Productes de proximitat

7min lectura

L’aposta per la compra de proximitat és la primera peça per contribuir a un



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Jordi MorenoJordi Moreno says:
    Jordi

    Molt bon article i molt d’acord amb el criteri de Gemma, genial!👏👏👏👏

  2. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:
    Manel

    Mica en mica espero q es vagin ampliant els productes a 11Onze recomana. Gràcies per les recomanacions.

    • Silvia Granado says:

      Així és Manel, a poc a poc s’aniran oferint nous productes!

      Fa 2 anys

Deixa una resposta

App Store Google Play