Marqeta: “Tot en 11Onze és extraordinari”
La plataforma líder en el sector del processament de pagaments digitals, Marqeta, ha publicat un reportatge al seu blog aquesta setmana on destaca per què la proposta d’11Onze de construir una comunitat digital financera és un model guanyador. Pots llegir l’article sencer a continuació.
11Onze: com un enfocament comunitari en línia podria canviar la nostra manera de gestionar els diners
A primera vista, el lloc web d’11Onze sembla més una comunitat en línia que un proveïdor de serveis financers. Amb el seu fort enfocament en les persones, i les pestanyes de navegació del menú titulades Magazine i 11Onze TV, la plataforma és alhora acollidora, atractiva i informativa. No hi ha dubte que s’allunya dels missatges habituals basats en la capacitat de resoldre els problemes dels clients o en la promesa de creixement.
Però, potser de manera contraintuïtiva, això és precisament el que fa. 11Onze és una de les cada vegada més nombroses propostes de tecnologia financera dissenyades per a un públic nínxol. En aquest cas, els catalans, que resideixen a la comunitat autònoma de Catalunya, així com a França, Alemanya i altres països.
Segons el director d’operacions d’11Onze, Darren Smith, el negoci és més fincom (comunitat financera) que fintech. “La identitat catalana és distintiva a tota Europa i és receptiva a les propostes construïdes entorn de les seves necessitats i desafiaments únics. Mitjançant la tecnologia API i treballant amb socis en els ecosistemes financers i digitals, estem creant una nova generació financera. Essencialment, es tracta de casar el propòsit social amb una gamma de funcions financeres per ajudar els membres de la comunitat catalana a gestionar les seves despeses, estalvis i inversions”.
Què ofereix 11Onze als seus membres?
La super app d’11Onze, El Canut, està en construcció, però 11Onze afirma que les funcions del compte pels usuaris individuals inclouran una targeta, una visió general dels serveis financers agregats, un panell de gestió dels diners, pagaments i transferències instantànies, estalvis i préstecs. 11Onze també atendrà els clients empresarials amb una plataforma financera d’autoservei integrable dissenyada per ajudar les empreses a gestionar millor la seva liquiditat.
Però el més important és la proposta de la comunitat. 11Onze ha llençat la seva pròpia xarxa de mitjans socials anomenada La Plaça, en la qual els membres poden reunir-se com una “comunitat digital de tecnologia financera” per participar respectuosament i comerciar amb ‘tokens’ virtuals, les Peles, la criptomoneda d’11Onze.
A més, hi ha una gran quantitat de recursos financers en forma de continguts escrits i vídeos. De vegades, sembla un encreuament entre Netflix, YouTube i Facebook. Aquests recursos també estan oberts als no clients, que poden registrar-se per gaudir dels vídeos de formació, promovent implícitament el coneixement de la cultura catalana a una comunitat més àmplia.
D’altra banda, 11Onze TV tracta temes com les finances, l’economia, l’estalvi, la sostenibilitat i la gestió financera, i cada audiovisual i article compta amb una caixa de comentaris, en la qual els espectadors poden interactuar amb l’equip.
Atenció al client en un món digital accelerat
Encara que és molt digital, 11Onze avança amb un enfocament personal i no virtual de l’atenció al client, com a part del seu compromís més ampli amb la moral, l’ètica i la cultura. A excepció de la preferència d’idioma en el seu IVR, no hi ha absolutament res automatitzat. De fet, durant tres mesos es va contractar un equip d’atenció al client molt divers, format per persones de diferents àmbits no relacionats amb els serveis financers, com actors i periodistes.
Darren explica: “Ens ha sorprès l’èxit de la nostra primera campanya de contractació que, encara que poc ortodoxa, ha estat molt eficaç. En primer lloc, vam demanar als candidats que enviessin vídeos i completessin qüestionaris en línia. A continuació, un grup preseleccionat de 60 candidats va passar un mes en un hotel per fer una completa ‘inducció cultural’, que incloïa formació, certificació, sessions de ‘mindfulness’ i alimentació saludable”.
“D’aquest divertit i fascinant procés van sortir els primers 50 membres del personal d’atenció al client, amb tot el recorregut d’aprenentatge documentat i gravat. El resultat és un grup d’empleats que es veuen a si mateixos com a ambaixadors dels mitjans socials i representants del servei al client a parts iguals”. Treballant des de casa, tots els membres de l’equip estan equipats amb càmeres 4K i són dirigits per un director de continguts que ha treballat a la televisió i al món de l’espectacle.
Un cas pràctic de construcció d’una marca
Tot en 11Onze és extraordinari. I si es busqués un model per construir una nova marca de tecnologia financera des de zero, aquesta empresa estaria sens dubte entre les primeres de la llista. D’una banda, la innovació digital està derrocant velles fronteres, però, d’altra banda, està creant oportunitats per reforçar les identitats i construir noves comunitats.
En oferir una sòlida proposta de valor basada en un llenguatge i una cultura de nínxol, 11Onze està aconseguint crear una comunitat financera diferent. És un exemple fantàstic de com la moderna tecnologia de pagaments digitals pot ser una força que permeti una gran idea.
Llegeix la notícia original en anglès de Marqeta aquí.
11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.
Potser aquests posts son una mica antics, però estic fent repas per refrescar conceptes. Espero que els meus comentaris no estiguin “fora de plaç”☺️☺️☺️
Gràcies pel teu comentari, Santiago! I no, no hi ha caducitat aquí 😊. Per nosaltres, és un símptoma que el que publiquem és valuós pels membres de la nostra comunitat, fins i tot, passat un temps.
Sols pel tracte humà ja val la pena esbrinar els coneixements d’onze i la seua estrategia a curt mitjà, i llarg plaç 👍
Gràcies
A tu!
Aixo esta molt be.
Moltes gràcies pels teus afalagaments i pel teu comentari, Joaquim!!!
Ben definit
Celebrem que t’hagi agradat. Moltes gràcies pel teu comentari, Ricard!!!
“Encara que és molt digital, 11Onze avança amb un enfocament personal i no virtual de l’atenció al client,” tot és gran i novedos,però aquesta faceta tan cuidada de l’atenció al client ,la creació de la plaça on interactuar la comunitat,
Créixer i créixer, n’obté aturador
Seguim Endavant!
Endavant. Aneu completant El Canut.
Gràcies, Pere, sí, anirem completant el Canut, totes les novetats aquí, a La Plaça!
👌
💛
Cada dia que passa som més fincom.Seguir els vídeos d’aprenentatge, llegir el magazine però també els comentaris tot ajuda a enriquir els nostres coneixements.
Totalment d’acord, Francesc
Feliços de que ens acompanyis en aquest creixement i que formis part d’aquesta comunitat Francesc! Ens veiem a la Plaça 💛
Un d’aquells articles que et fa anar el cor més de pressa a mida que el vas llegint i entenent que és la plataforma líder del sector qui ho explica i afirma. Si se n´ha fet de feina en poc temps i que bé que ho han entès els de Marqeta !
Moltes gràcies per les teves paraules, Mercè! Aquí hi som dia a dia per anar creixent de mica en mica. Gràcies per formar part d’aquesta comunitat, ens veiem per la Plaça!
Ok 👍
Gràcies per ser-hi, Josep. Ens veiem a La Plaça. Que tinguis un bon dia!
Excelent inici anims
Moltes gràcies, Ricard!
De moment només gaudim d’una petita part d’aquest macro projecte, q trenca esquemes, donat q vetlla per la comunitat i no pels seus propis interessos. Orgullós de formar-ne part i impacient xq el canut estigui en ple rendiment.
Moltes gràcies pel teu comentari, Manuel! Gràcies per formar part d’aquesta comunitat, que tinguis molt bon dimarts, ens veiem per la Plaça!