Coneix el MORA: Mercat Online de Raïm
Com a consumidors estem avesats a què les noves tecnologies ens permetin comprar i vendre amb un simple clic. Però, potser ens és més desconegut el servei que fan les eines digitals en els mercats que tenen milers d’anys de vida, com és el cas del mercat de raïm.
Aquest estiu, el Clúster Vitivinícola Català, INNOVI, ha presentat el projecte MORA – Mercat Online de Raïm. El clúster ha impulsat aquest projecte de mercat digital amb la idea de posar en contacte viticultors i elaboradors en el moment que s’ha de comprar o vendre raïm.
INNOVI ha impulsat MORA perquè sigui una eina en línia que posi en contacte a viticultors i elaboradors per tal que planifiquin de la millor manera possible la verema. La plataforma es troba disponible per telèfon mòbil i per ordinador.
Raïm sense intermediaris
A banda de contribuir en la millora de la planificació de la verema, amb MORA es vol donar visibilitat a petits cellers que tenen dificultats per conèixer varietats, volums i característiques de les vinyes que li són interessants per elaborar el seu producte, i, també, pretén ser una eina d’ajuda als productors de raïm que cerquen comprador. En definitiva, l’objectiu de l’eina és permetre la connexió entre oferta i demanda de forma directa, ser un punt de trobada, ser el mercat on es fan negocis. Un cop el venedor i el comprador entren en contacte, l’operació de compravenda es fa directament entre ambdues parts, sense intermediació. La tecnologia, per tant, podrà acostar venedor i comprador d’una manera directa, millorant els marges de benefici per als viticultors.
A Itàlia existeix un projecte semblant. L’any 2017, l’emprenedor Francesco Mazzone va crear la plataforma UVA Online on fa d’intermediari entre els viticultors, tant de raïm de taula, com el de vinificar.
Innovi ofereix tutorials sobre com utilitzar MORA.
Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram
Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:
La Tavella, botiga online
6min lecturaLes tendències de consum prenen un nou rumb marcat pel retorn als orígens i la compra
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Elimina intermediaris s’hauria de notar en Preu i Qualitat..
Totalment d’acord, Eduard. Moltes gràcies pel teu comentari.
Tot això està molt bé, però, i del petit comerç què en farem?
Bon dia Joan, avui en dia la majoria dels comerços siguin petits o grans, tenen pàgina web per tant, eliminant intermediaris els ajudaríem. Tot i que l’important, és donar-los suport 💛
👍👍👍
Gràcies, Joan, seguim.
Online molt be 👍
Sí, és una molt bona iniciativa. Gràcies, Josep!
Entenc que elimina intermediaris per tan el cost del producte podrà ser més barat i a mes6tb es una manera de guanyar confiança
Sí, jo penso també que caldria eliminar de la cadena tots aquells intermediaris que no aporten valor. Gràcies, Alícia!