Noves feines post-Covid: Director de benestar
La pandèmia ha fet repensar el model de treball de moltes empreses. Ara, moltes companyies pensen més en el benestar integral dels seus treballadors, on la seva felicitat i el seu benestar físic és tan important com ho són els seus ingressos. Aquest fet ha creat una nova posició dins de les empreses: el director de benestar.
Si recordem aquest passat 2020, podrem fer balanç de l’esgotament que van patir els treballadors del sector sanitari. Aquest succés ha fet veure a les grans organitzacions, la necessitat de crear una figura dins les empreses més enllà del director de recursos humans, un perfil expert en el benestar dels seus treballadors, tal com explica Colleen Reilly a la revista Forbes. Segons explica el Dr. Jonathan Ripp, director de benestar de la Facultat de Medicina Icahn del Mount Sinai, a la mateixa Forbes, aquest perfil ha crescut a gran escala a moltes empreses aquest passat 2020, i creu que pot ser un perfil professional molt habitual en el futur d’aquí a deu anys, sobretot a les grans companyies.
Més enllà del departament de recursos humans: el director de benestar
I quina és la tasca d’un director de benestar? Doncs segons la mateixa Reilly, ha de ser una persona que es recolzi amb el director de recursos humans de l’empresa, per treballar-hi de costat i estratègicament en el mateix objectiu comú: generar benestar amb els seus treballadors. Dies enrere Amazon va anar més enllà i va penjar una notícia amb la seva nova eina de benestar de treballadors: Unes cabines de relaxació anomenades Amazen. La notícia va causar tantes crítiques a la xarxa que, hores després, Amazon va esborrar la notícia, i ara com ara, només podem recuperar-la en altres mitjans, com ara per exemple a euronews. Potser Amazon ha volgut anar més enllà i córrer pel que fa a avanços pel benestar dels seus treballadors, nosaltres ens centrarem en explicant-vos quines són les habilitats d’un director de benestar.
Les empreses promouen la cultura del benestar
Colleen Reilly analitza aquesta figura com a un perfil responsable de tenir una cultura i una ètica del benestar dins de tota l’organització, amb habilitats per saber integrar tant el benestar professional, el benestar físic i no deixar de destacar també el benestar financer de cadascú dels treballadors. També ha de ser una persona amb una alta visió estratègica i empresarial, una persona visionària, influent, amb empatia, amb coneixement en experiències de treballadors i sobretot col·laborativa. Aquesta figura comença a tenir els seus fruits, i concretament David Tomás, ha sigut la primera persona a ser reconeguda com el primer director de la felicitat al nostre país, en la promoció del benestar de les persones.
Teniu ganes de buscar nous reptes professionals? Que us sembla provar en la gestió del benestar de les persones? El temps va canviant i les empreses adapten els seus entorns de treball als seus treballadors. I nosaltres ens preguntem: Veurem aviat aquest nou perfil anomenat director de benestar voltant per la nostra organització de treball?
Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram
Bona notícia aquesta del director de Ben estar👍es un valor afegir importantíssim
Moltes gràcies pel teu comentari, Jordi!!!
👏
Gràcies, Daniela!!!
👍
Gràcies, Joan! Ens veiem per La Plaça!
Quan entendran les empreses q els treballadors cuidats rendeixen més i millor que els treballdors coaccionats… mentrestant com a treballador sempre podràs anar influint en l’ambient i perquè no en el director.
Doncs sí, Laura, sembla que molts cops no s’entén que un treballador satisfet influeix positivament en l’empresa. Esperem que amb el temps vagi millorant aquest aspecte! Gràcies per seguir-nos! 😉
Sens dubte es una idea positiva i que diu mokt d’una empresa, cuida el millor valor que té, les persones que hi treballen.
Momta huarien d’aprendre
Gràcies
Totalment d’acord Alicia, les persones són el millor valor i aquestes noves posicions de treball demostren que, afortunadament, les empreses cada vegada en són més conscients.
Em sembla una idea genial. Això diu molt a favor de l’ONZE. No només us preocupeu dels clients, sino també dels treballadors. L’idea del treball en equip, m:encanta.
Sens dubte és un dels valors d’11Onze, apostar pel creixement personal per assolir el creixement empresarial. Al cap i a la fi, el món el movem les persones! Gràcies, Jordi.
Podria ser una experiència molt positiva en alguns entorns laborals.
Bona tarda, Vicente. Gràcies pel teu comentari i per voler enriquir-te amb el nostre contingut de La Plaça.